Tuesday, January 13, 2015

Ефективне проведення співбесіди

Співбесіди дотепер є найбільш широко застосовуваним методом відбору кадрів. Навіть працівників неуправленческого складу рідко приймають на роботу без хоча б однієї співбесіди.

Підбір керівника високого рангу може зажадати десятки співбесід з різними фахівцями організації. Разом з тим дослідження виявили цілий ряд проблем, що знижують ефективність співбесід як головного інструменту добору кадрів.

Основа цих проблем має емоційний і психологічний характер. Так, наприклад, існує тенденція ухвалення рішення про кандидата на основі першого враження про нього, що складається в перші хвилини бесіди. Головна інформація про людину, яка надходить в подальшому, залишається майже без уваги і мало впливає на рішення про прийом на роботу. Інша проблема полягає в тенденції оцінювати кандидата в порівнянні з попереднім людиною, що проходили співбесіду безпосередньо перед цим. Якщо попередній кандидат виглядав погано, то наступний, посередній фахівець буде виглядати добре чи навіть дуже добре. Є у кадрових працівників і така тенденція, як більш висока оцінка тих кандидатів, зовнішній вигляд, соціальний стан і манери поведінки яких, більшою мірою відповідають їх власним характеристикам. Дослідження показують, що структурованими інтерв'ю зі стандартизованими і записаними питаннями і відповідями підвищують точність співбесід як методу відбору. Безумовно, те, що співбесіда слід сконцентрувати на тих питаннях, які зачіпають суть даної роботи.
Якщо інтерв'юер добре знає роботу, по якій ведеться співбесіда, і знає, які люди можуть досягти успіху в ній, то він буде більш об'єктивний, і відпрацьовані фахівці будуть краще.

Деякі загальні рекомендації ефективного проведення співбесіди зводяться до наступного:

    Необхідно встановити взаєморозуміння і щирі взаємини з кандидатом і дати йому або їй можливість відчувати себе вільно і природно.
    У ході співбесіди намагатися бути об'єктивніше і концентрувати свою увагу на вимогах до роботи.
    Чи не оцінювати кандидата по першому враженню і не поспішати з висновками, доки не дослухаєте до кінця і не отримаєте всю інформацію.
    Підготувати структурований перелік питань, які будуть задаватися всім кандидатам, але бути досить гнучкими в цьому, щоб дослідити і інші виникаючі питання.
    Бути досвідченішим і вправнішим кандидата у веденні бесіди.

Зовнішність

Всі знають (спеціальні дослідження це підтверджують) - зовнішність має істотне значення при оцінці людини іншими людьми. Є стійкі стереотипи, завдяки яким власникам певної зовнішності приписують відповідні їй риси. Американські психологи, наприклад, встановили, що саме у красивих, добре виглядають людей навколишні припускають наявність різноманітних достоїнств. В ході одного експерименту студенти описували характер людей тільки по фотографії: більш привабливі оцінювалися і як більш успішні в професійній кар'єрі та особистому житті.

Як правило, красиві володіють більш високою самооцінкою, менш тривожні і більш стійкі до тиску з боку оточуючих. Вони здатні чинити більший вплив на інших. Психологи з'ясували, що красиві отримують вищу зарплату і менш суворі судові вироки, вважаються кращими друзями, колегами, коханцями. Це стосується рівною мірою і чоловіків і жінок.

Физиогномика - вчення про нібито, однозначного зв'язку між зовнішністю людини і його характером - не має під собою наукових підстав. Физиогномика виникла в давнину на основі подання про зумовленість психічного і тілесного в людині тим, що спочатку наказано природою.

Багато людей усвідомлено або неусвідомлено спираються на дані физиогномики, прагнучи до спрощеного розуміння людської індивідуальності. Подібні стереотипи сприйняття людей добре відомі психологам. Наприклад, люди з високим чолом, лисі, в очах здаються оточуючим розумніші вузьколобих, волохатих і без окулярів. Люди вгодовані, здаються добродушними і спокійними, а худі - нервовими і злими. Погодьтеся, що прямої залежності між наведеними якостями немає. Часто перше враження про людину складається тільки з його зовнішності, що свідчить про непрофесіоналізм консультанта з кадрів. Ви повинні усвідомлювати подібні стереотипи сприйняття людей, щоб послаблювати їх вплив на оцінку ділових та особистих якостей кандидата.

Можна отримати достатньо достовірну інформацію про стан здоров'я, характер і звички кандидата, якщо зосередити свою увагу на таких ознаках:

    білки очей, що мають червоні прожилки судин, свідчать про виснаження нервової системи і хронічної втоми;
    анемічна блідість шкіри обличчя зустрічається у людей зі зниженим загальним життєвим тонусом і слабким здоров'ям (але людина боягузливого характеру поблідне від переляку, прийшовши до вас на співбесіду);
    почервоніння шкіри обличчя може свідчити про підвищеному кров'яному тиску (гіпертоніки найчастіше агресивні, дратівливі й конфліктні) або про бійцівський характер, напористий і цілеспрямованому;
    темні кола під очима свідчать про порушення серцево-судинної діяльності, урологічних захворюваннях або перевтомі;
    «Мішки» під очима і набряклості особи можуть бути наслідком захворювань або непомірного пияцтва (відомий жарт: п'яницю запитали, де він зберігає гроші, а той відповідає: «У мішках» - і показує їх у себе під очима);
    лупа у волоссі і вологість рук є ознаками підвищеної чутливості нервової системи і дратівливості;
    холодні руки бувають при зниженому кров'яному тиску, що супроводжується підвищеною стомлюваністю і низькою працездатністю;
    неспокійні рухи очей можуть бути при страху, неврастенії;
    Немигающий, «зміїний погляд» буває при душевних захворюваннях і змінених станах свідомості;
    червоний ніс, червона шкіра обличчя і тремтіння рук можуть бути ознаками алкоголізму;
    непомітні білі лунки нігтів, свідчать про серцевої недостатності та порушення кровообігу;
    сутулість, хитка хода, ходьба перевальцем, нездатність підніматися по сходах або спускатися з неї виявлять захворювання хребта або суглобів;
    неприємний запах з рота буває при захворюваннях зубів, горла, носа або шлунково-кишкового тракту, а також при недотриманні елементарних правил гігієни;
    шкіра на шиї відображає біологічний вік людини;
    погляд «очі в очі» свідчить про діловому настрої співрозмовника;
    погляд в область рота співрозмовника сприяє створенню атмосфери світського, невимушеного спілкування;
    погляд, захоплюючий область очей, рота і грудей, називається інтимним;
    погляд скоса з піднятими бровами і посмішкою говорить про інтерес і часто використовується як сигнал залицяння;
    погляд, скоса, що супроводжується опущеними або нахмуреними бровами або опущеними куточками рота свідчить про підозрілий критичному ставленні або ворожості;
    зайва вага свідчить про порушення обміну речовин або про низьку самооцінку людини, прагненні «заїсти» свої переживання, щоб заспокоїтися (в США прийнятий закон про право роботодавців, не брати на роботу дуже товстих людей, які не мають захворювань, що викликають таке збільшення ваги).

Людина, провідний здоровий спосіб життя має гарний колір обличчя, теплі і сухі руки, свіже дихання, чисті блискуче волосся, гладку шкіру, видає легкі неприємні запахи, стрункий і підтягнутий. Фізіономісти стверджують, що про сильну натурі свідчать також великі вилиці і вуха, густі брови, опуклий підборіддя, широка верхня частина голови, повні губи, пластичне підставу великого пальця, добре помітні білі лунки нігтів і міцні ікри ніг. Симпатію викликають особи, які мають під очима так звані валики привабливості.
Одяг

Нам з дитинства вселяють, що не можна судити про книгу по обкладинці, а про людину - по одязі. Пам'ятаємо також, що по одягу зустрічають, а по розуму проводжають. Але чи не занадто часто нової людини ми як зустрічаємо, так і проводжаємо - по одягу. Ми вже говорили про силу першого враження, про роль зовнішності при цьому, про стійкі стереотипи сприйняття.

Помилка у визначенні роду занять людини з його зовнішності та одязі зустрічається дуже часто, хоча люди не люблять в цьому зізнаватися. Вважаючи, що кожна категорія людей одягається певним чином, бачачи людини характерної зовнішності, ми автоматично відносимо його до відповідної категорії. Потім ми чекаємо від нього певної поведінки і сердимося, якщо він не відповідає нашим очікуванням.
Що має насторожити у зовнішності кандидата?

    неділової стиль одягу (спортивний одяг і взуття, одяг для відпочинку або особливо урочистих випадків);
    зухвало яскравий одяг та взуття (карнавальні піджаки, яскраві набивні малюнки тканин, блискучі тканини і взуття);
    масивні або численні прикраси у чоловіків;
    дорогі ювелірні прикраси у жінок в денний час;
    відсутність панчіх у жінок влітку;
    не поєднуються елементи гардероба (костюм і кросівки, діловий піджак і джинси, що не поєднуються тканини, білі шкарпетки);
    поношена або неохайна одяг;
    занадто старомодна одяг, взуття та аксесуари;
    одяг з чужого плеча, в якій ніяково себе почуває;
    невідповідна нагоди сумка (велика дорожня, театральна, сітка для продуктів, рюкзак).

Кожен з цих ознак і певне їх поєднання може багато розповісти досвідченому психологу.

Розумний ділова людина, що знає етикет, постарається бути презентабельним:

    мати процвітаючий загальний вигляд;
    вести себе легко і природно;
    мати строгу ділову одяг (у чоловіків бажаний костюм сірого, синього або коричневого кольору; у жінок - англійський костюм, костюм зі спідниці та блузки або строге плаття);
    носити мінімум прикрас і косметики;
    жінкам мати красивий, неяскравий манікюр і макіяж;
    носити модний одяг з дорогих тканин;
    мати гарні й досить дорогі аксесуари (сумка, портфель, годинник, авторучка, блокнот, запонки);
    бути охайним і зібраним;
    говорити спокійним і доброзичливим тоном;
    не нервувати і не дратуватися, якщо йому щось не подобається.

Вирішальний критерій

Правдивість кандидата для багатьох видів діяльності може бути вирішальним критерієм відбору, так як головною якістю працівника часто висувається його порядність і відданість фірмі. Працівник, з середніми здібностями націлений на постійну роботу у фірмі має більше шансів отримати посаду, ніж класний фахівець, готовий у будь-яку хвилину піти в іншу фірму в пошуках більшої зарплати і пільг. Можна навчити людину виконувати певну роботу. Але не можна поліпшити його характер, навчити його порядності, змінити спосіб мислення і ставлення до людей. Характер незмінний.

Іншим важливим критерієм відбору слід назвати високий рівень мотивації кандидата. Його зацікавленість у високих особистих досягнення і успіхи фірми.
Результатом співбесіди працівникові або менеджеру відділу персоналу слід оформити письмово і дати висновок по кожному кандидату за заздалегідь заготовленим об'єктивними критеріями. Письмові висновки особливо важливі, якщо кандидат проходить кілька співбесід у різних людей.
Якщо кандидат на пропоновану позицію не підходить, слід письмово обгрунтувати вагомі й об'єктивні причини відмови. Бажано повідомити ці причини самому кандидату, але у формулюваннях, які не зачіпають його самолюбство. Часто справжні причини відмови і ті, які оголошуються кандидату різні.

Найбільш часто зустрічаються причини відмов:

1. Жалюгідний зовнішній вигляд.

2. Прагнення показати свою перевагу.

3. Невміння добре говорити: слабкий голос, погана дикція, помилка в наголос і вимові.

4. Відсутність плану кар'єри: чітких цілей і завдань.

5. Невпевненість у собі і нещирість.

6. Відсутність інтересу і ентузіазму.

7. Неможливість понаднормової роботи.

8. Зацікавленість, тільки у високій зарплаті.

9. Низький рівень успішності під час навчання.

10. високий рівень домагань за посадою і зарплатою, небажання починати з нижчих посад.

11. Постійні самовиправдання, посилання на несприятливі фактори, ухильні відповіді.

12. Недолік такту, незнання ділового етикету.

13. Недостатня зрілість суджень.

14. Агресивність поведінки, недолік ввічливості.

15. Презирливі відгуки про попередніх роботодавців і керівників.

16. Небажання вчитися, підвищувати свою кваліфікацію.

17. Зайва повільність, загальмованість реакцій.

18. Уникнення дивитися в очі консультанту.

19. Мляве (риб'яче) рукостискання.

20. Нерішучість.

21. Неряшливость.

22. Відсутність конкретних цілей. Згода на будь-яку роботу.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини topkinozal.com topreferat.com.kz torrent-film.online torgaw.ru torrentino.su torrent-hdfilm.ru tolko-soft.ru touch4games.ru transport.krasnogorsk.online travelson.ru