75% українських керівників не звертають уваги на поганий імідж компанії в Інтернеті, і впевнені, що відмивати добре ім'я компанії марна трата сил і часу. Хто читає ці відгуки?
Проте зовсім інакше думають рекрутери, що знаходяться на передньому фланзі спілкування з претендентами. Їм нерідко доводиться чути від кандидатів, особливо від представників затребуваних спеціальностей: менеджерів зі збуту, секретарів, бухгалтерів, що вони не хочуть спілкуватися з представниками компанії, про яку є негативні відгуки.
Однозначно, що така компанія стає непривабливою на ринку праці. І якщо вона захоче запросити на роботу хорошого фахівця, то зіткнеться з великими труднощами. Кандидати, які працюють, в першу чергу звертають увагу на імідж компанії-роботодавця. І ніколи не перейдуть, незважаючи на те, що рівень оплати праці буде вищою. Навіть якщо претендент знаходиться в активному пошуку роботи, він все одно кілька разів подумає, перш ніж прийти працювати в компанію з «зіпсованим» іміджем. Як правило, такий кандидат продовжить пошук або віддасть перевагу пропозиції компанії з позитивною репутацією, нехай навіть воно буде менш цікаве. Претендентові деколи достатньо всього лише двох-трьох негативних відгуків, щоб відхилити вигідну пропозицію. Особливо це характерно для IT-компаній. Фахівців насторожує навіть відсутність будь-якої інформації про імідж компанії на ринку праці.
Зазвичай найбільш сприйнятливий до невтішних відгуків в інтернеті персонал середньої ланки. Точніше, найбільш досвідчені й обережні, не схильні до конфліктів люди. Топ-менеджери частіше наводять довідки про компанію, використовуючи широке коло знайомих; персонал нижчої ланки сподівається на «авось». Про те, що наявність негативної інформації в Мережі значно ускладнює роботу кадровиків і відбивається на бізнесі компанії, яка через це не може залучити кращих фахівців, зрозуміло і школяру. А ось над тим, що робити, якщо світле ім'я компанії було несправедливо заплямоване, змушені ламати голову фахівці.
Підніжка минає
Найчастіше звільнений співробітник шукає виправдання своєму звільненню в зовнішніх причинах, у тому числі і гіперболізуючи проблеми свого колишнього роботодавця. Таку людину важко переконати в тому, що його звільнили з об'єктивних причин, а не через те, що компанія така погана. Важко хоча б тому, що частка правди в словах колишнього співробітника теж може бути присутнім.
Крім того, нерідко на спеціальних сайтах, форумах або в блогах з'являються скарги не тільки скривджених співробітників, але і конкурентів. Визначити відсоток правдивих повідомлень практично неможливо. Їх там не більше 50%. Решта - пишуть люди або не завжди адекватні, або переслідують якісь свої цілі.
Саме про такий випадок повідав Олександр, директор компанії з виготовлення та доставка піци. «Кілька місяців тому у нас стався досить неприємний інцидент. Один із співробітників був викритий у крадіжці. Однак це не завадило йому описувати у своєму блозі всі приниження, які він нібито змушений був терпіти в нашій компанії, і навіть вислати керівництву посилання на ці опуси », - розповів Олександр.
І хоча один або навіть декілька таких відгуків навряд чи здатні завдати серйозної шкоди бренду компанії, масована інтернет-атака, яка цілком може бути справою рук одного мстивого працівника, легко може відбитися на іміджі компанії як роботодавця. Тим більше що відзначений дослідниками феномен досить високої довіри віртуальним знайомим з Мережі і кількість українських інтернет-користувачів, переваливши за 10 мільйонів, вельми цьому сприяє.
Більше слів
Для того щоб виправити ситуацію, існує кілька більш-менш надійних способів. Частина з них дозволяє задіяти комунікативні технології. Попросту скористатися арсеналом засобів, розроблених для боротьби з чорним піаром. Інша - направлена на залучення технічних засобів, що дозволяють вирішити проблему, використовуючи особливості пошукових систем. І, нарешті, третім способом є заходи, які передбачають прямі переговори з розповсюджувачем невтішних відгуків.
Однак такий розподіл досить умовно, враховуючи, що вони взаємно доповнюють один одного. Так, наприклад, якщо якимось дивом вдасться ідентифікувати незадоволеного фахівця, вийти з ним на зв'язок і навіть домовитися про те, що він прибере свій відгук з сайту, негативна інформація ще довго буде перебувати в пам'яті пошукових машин. У цьому випадку краще скористатися технічними способами і просто «завалити» мережний простір власною інформацією про компанію, з тим, щоб негативна інформація перемістилася б з перших на останні сторінки пошуковиків.
Створення блогів, кількох корпоративних сайтів-клонів, розміщення прес-релізів і навіть комерційної інформації на дошках безкоштовних оголошень - все це сприятиме цієї мети.
Тоді, набравши певну комбінацію слів, наприклад «чорний список - назва компанії» людина побачить позитивні характеристики, в той час як негативні зрушаться на передостанні сторінки. При цьому важливо враховувати частоту повторення ключових слів, взаємні посилання і рейтинги ресурсу.
Проте зробити так, щоб ім'я компанії не знаходилося за цільовим запитом, безпосередньо в чорному списку роботодавців, практично неможливо. Тому експерти радять звернутися до власників такого ресурсу та надати свої докази того, що інформація недостовірна. Найчастіше вдається домовитися полюбовно. Втім, життя сайтів з «чорними списками» досить коротке, і в середньому становить від трьох місяців до півтора років.
Без дискусій
Нерідко можна почути поради про те, що просто необхідно відгукнутися на негативне повідомлення і надати контраргументи. Але експерти радять дотримуватися іншої тактики.
Практика показує, що реагувати на такі висловлювання досить клопітно, довго і, найголовніше, неефективно. Тому робити цього не варто. Набагато краще вибудовувати свій власний бренд роботодавця, акцентуючи увагу на позитивних сторонах компанії, на історії про успішні кар'єри власних співробітників.
В якості профілактики, яка, як відомо, значно простіше і надійніше лікування, експерти радять ввести в ужиток вихідне інтерв'ю, в якому збирати зворотний зв'язок співробітників про компанію та використовувати ці дані для поліпшення роботи компанії та її репутації. Самокритична компанія - навіть у випадку надуманих скарг від неадекватного колишнього співробітника - повинна задатися питанням: а навіщо ж неадекватного співробітника було наймати?
Хоча далеко не завжди вдається вчасно і правильно зрозуміти, наскільки «мстивим» виявиться звільнений співробітник ... або його родичі. Був випадок, коли один із співробітників припустився помилки, несумісну з подальшою роботою. Він сам розумів, що дуже винен, і покірливо написав заяву про звільнення. Однак буквально через кілька днів рекрутери повідомили, що ім'я компанії активно мусується в чорних списках. Після звернення за роз'ясненнями до колишнього співробітника, виявилося, що це без його відома робила його дружина. Зрозуміло, запобігти подібним ситуаціям практично неможливо. Але відслідковувати їх і усувати життєво необхідно.
Втім, якщо справа вже зроблена і залишилося тільки виправляти помилки, експерти радять дотримуватися трьох основних правил ведення дискусії в інтернет-просторі: не виправдовуватися, що не ображати опонента і не дозволяти емоціям узяти верх. Адже, як відомо, у суперечці перемагає не той, хто правий, а той, хто холоднокровніше. За образами легко простежуються злість і безсилля, що викликає відразу навіть у випадкових споживачів цього інформаційного продукту.
Враховуючи, що головний приз у цьому інформаційному протиборстві - думки людей, які не мають своєї точки зору і не особливо прагнуть з'ясовувати подробиці, важливо звертатися не тільки до логіки, а й до емоцій випадкової аудиторії. Кращий засіб, яке приваблює на свою сторону, - гумор. Можна довести звинувачення до абсурду, можна висміяти опонента, знайшовши в його текстах нісенітниці або логічні невідповідності.
Однак написати дійсно смішний текст не так просто, і якщо ніхто з «відбиваються» не володіє цим талантом, краще не братися за виконання цього завдання самостійно.
Не варто опускатися і до того, щоб розгортати в темі акцію з позитивними відгуками. Швидше за все, вони будуть виглядати безглуздо. Особливо, якщо у відгуках від «різних» користувачів можна буде легко помітити один і той же стиль - характерні системні помилки, використання загальних формулювань, особливості пунктуації.
Ну і, звичайно, важливо пам'ятати про те, що зайво активні і завзяті спроби відповісти на дрібний випад недоброзичливців можуть тільки роздути неприємний інцидент і посприяти його поширенню.
Проте зовсім інакше думають рекрутери, що знаходяться на передньому фланзі спілкування з претендентами. Їм нерідко доводиться чути від кандидатів, особливо від представників затребуваних спеціальностей: менеджерів зі збуту, секретарів, бухгалтерів, що вони не хочуть спілкуватися з представниками компанії, про яку є негативні відгуки.
Однозначно, що така компанія стає непривабливою на ринку праці. І якщо вона захоче запросити на роботу хорошого фахівця, то зіткнеться з великими труднощами. Кандидати, які працюють, в першу чергу звертають увагу на імідж компанії-роботодавця. І ніколи не перейдуть, незважаючи на те, що рівень оплати праці буде вищою. Навіть якщо претендент знаходиться в активному пошуку роботи, він все одно кілька разів подумає, перш ніж прийти працювати в компанію з «зіпсованим» іміджем. Як правило, такий кандидат продовжить пошук або віддасть перевагу пропозиції компанії з позитивною репутацією, нехай навіть воно буде менш цікаве. Претендентові деколи достатньо всього лише двох-трьох негативних відгуків, щоб відхилити вигідну пропозицію. Особливо це характерно для IT-компаній. Фахівців насторожує навіть відсутність будь-якої інформації про імідж компанії на ринку праці.
Зазвичай найбільш сприйнятливий до невтішних відгуків в інтернеті персонал середньої ланки. Точніше, найбільш досвідчені й обережні, не схильні до конфліктів люди. Топ-менеджери частіше наводять довідки про компанію, використовуючи широке коло знайомих; персонал нижчої ланки сподівається на «авось». Про те, що наявність негативної інформації в Мережі значно ускладнює роботу кадровиків і відбивається на бізнесі компанії, яка через це не може залучити кращих фахівців, зрозуміло і школяру. А ось над тим, що робити, якщо світле ім'я компанії було несправедливо заплямоване, змушені ламати голову фахівці.
Підніжка минає
Найчастіше звільнений співробітник шукає виправдання своєму звільненню в зовнішніх причинах, у тому числі і гіперболізуючи проблеми свого колишнього роботодавця. Таку людину важко переконати в тому, що його звільнили з об'єктивних причин, а не через те, що компанія така погана. Важко хоча б тому, що частка правди в словах колишнього співробітника теж може бути присутнім.
Крім того, нерідко на спеціальних сайтах, форумах або в блогах з'являються скарги не тільки скривджених співробітників, але і конкурентів. Визначити відсоток правдивих повідомлень практично неможливо. Їх там не більше 50%. Решта - пишуть люди або не завжди адекватні, або переслідують якісь свої цілі.
Саме про такий випадок повідав Олександр, директор компанії з виготовлення та доставка піци. «Кілька місяців тому у нас стався досить неприємний інцидент. Один із співробітників був викритий у крадіжці. Однак це не завадило йому описувати у своєму блозі всі приниження, які він нібито змушений був терпіти в нашій компанії, і навіть вислати керівництву посилання на ці опуси », - розповів Олександр.
І хоча один або навіть декілька таких відгуків навряд чи здатні завдати серйозної шкоди бренду компанії, масована інтернет-атака, яка цілком може бути справою рук одного мстивого працівника, легко може відбитися на іміджі компанії як роботодавця. Тим більше що відзначений дослідниками феномен досить високої довіри віртуальним знайомим з Мережі і кількість українських інтернет-користувачів, переваливши за 10 мільйонів, вельми цьому сприяє.
Більше слів
Для того щоб виправити ситуацію, існує кілька більш-менш надійних способів. Частина з них дозволяє задіяти комунікативні технології. Попросту скористатися арсеналом засобів, розроблених для боротьби з чорним піаром. Інша - направлена на залучення технічних засобів, що дозволяють вирішити проблему, використовуючи особливості пошукових систем. І, нарешті, третім способом є заходи, які передбачають прямі переговори з розповсюджувачем невтішних відгуків.
Однак такий розподіл досить умовно, враховуючи, що вони взаємно доповнюють один одного. Так, наприклад, якщо якимось дивом вдасться ідентифікувати незадоволеного фахівця, вийти з ним на зв'язок і навіть домовитися про те, що він прибере свій відгук з сайту, негативна інформація ще довго буде перебувати в пам'яті пошукових машин. У цьому випадку краще скористатися технічними способами і просто «завалити» мережний простір власною інформацією про компанію, з тим, щоб негативна інформація перемістилася б з перших на останні сторінки пошуковиків.
Створення блогів, кількох корпоративних сайтів-клонів, розміщення прес-релізів і навіть комерційної інформації на дошках безкоштовних оголошень - все це сприятиме цієї мети.
Тоді, набравши певну комбінацію слів, наприклад «чорний список - назва компанії» людина побачить позитивні характеристики, в той час як негативні зрушаться на передостанні сторінки. При цьому важливо враховувати частоту повторення ключових слів, взаємні посилання і рейтинги ресурсу.
Проте зробити так, щоб ім'я компанії не знаходилося за цільовим запитом, безпосередньо в чорному списку роботодавців, практично неможливо. Тому експерти радять звернутися до власників такого ресурсу та надати свої докази того, що інформація недостовірна. Найчастіше вдається домовитися полюбовно. Втім, життя сайтів з «чорними списками» досить коротке, і в середньому становить від трьох місяців до півтора років.
Без дискусій
Нерідко можна почути поради про те, що просто необхідно відгукнутися на негативне повідомлення і надати контраргументи. Але експерти радять дотримуватися іншої тактики.
Практика показує, що реагувати на такі висловлювання досить клопітно, довго і, найголовніше, неефективно. Тому робити цього не варто. Набагато краще вибудовувати свій власний бренд роботодавця, акцентуючи увагу на позитивних сторонах компанії, на історії про успішні кар'єри власних співробітників.
В якості профілактики, яка, як відомо, значно простіше і надійніше лікування, експерти радять ввести в ужиток вихідне інтерв'ю, в якому збирати зворотний зв'язок співробітників про компанію та використовувати ці дані для поліпшення роботи компанії та її репутації. Самокритична компанія - навіть у випадку надуманих скарг від неадекватного колишнього співробітника - повинна задатися питанням: а навіщо ж неадекватного співробітника було наймати?
Хоча далеко не завжди вдається вчасно і правильно зрозуміти, наскільки «мстивим» виявиться звільнений співробітник ... або його родичі. Був випадок, коли один із співробітників припустився помилки, несумісну з подальшою роботою. Він сам розумів, що дуже винен, і покірливо написав заяву про звільнення. Однак буквально через кілька днів рекрутери повідомили, що ім'я компанії активно мусується в чорних списках. Після звернення за роз'ясненнями до колишнього співробітника, виявилося, що це без його відома робила його дружина. Зрозуміло, запобігти подібним ситуаціям практично неможливо. Але відслідковувати їх і усувати життєво необхідно.
Втім, якщо справа вже зроблена і залишилося тільки виправляти помилки, експерти радять дотримуватися трьох основних правил ведення дискусії в інтернет-просторі: не виправдовуватися, що не ображати опонента і не дозволяти емоціям узяти верх. Адже, як відомо, у суперечці перемагає не той, хто правий, а той, хто холоднокровніше. За образами легко простежуються злість і безсилля, що викликає відразу навіть у випадкових споживачів цього інформаційного продукту.
Враховуючи, що головний приз у цьому інформаційному протиборстві - думки людей, які не мають своєї точки зору і не особливо прагнуть з'ясовувати подробиці, важливо звертатися не тільки до логіки, а й до емоцій випадкової аудиторії. Кращий засіб, яке приваблює на свою сторону, - гумор. Можна довести звинувачення до абсурду, можна висміяти опонента, знайшовши в його текстах нісенітниці або логічні невідповідності.
Однак написати дійсно смішний текст не так просто, і якщо ніхто з «відбиваються» не володіє цим талантом, краще не братися за виконання цього завдання самостійно.
Не варто опускатися і до того, щоб розгортати в темі акцію з позитивними відгуками. Швидше за все, вони будуть виглядати безглуздо. Особливо, якщо у відгуках від «різних» користувачів можна буде легко помітити один і той же стиль - характерні системні помилки, використання загальних формулювань, особливості пунктуації.
Ну і, звичайно, важливо пам'ятати про те, що зайво активні і завзяті спроби відповісти на дрібний випад недоброзичливців можуть тільки роздути неприємний інцидент і посприяти його поширенню.
No comments:
Post a Comment