Thursday, January 8, 2015

HR та соціальні мережі: поради та хитрості

Для людини, пов'язаного з управлінням персоналом, соціальні мережі - це палиця з двома кінцями. Вони «затягують» співробітників, які витрачають час на спілкування з друзями, перегляд картинок, відео та інший приємне дозвілля - на шкоду робочому часу.

У таких випадках починаються «хрестові походи» на соціальні мережі: «злі адміни» закривають доступ, а керівництво направо і наліво виписує штрафи і вводить в бій весь арсенал каральних заходів. При цьому із соціальних мереж можна отримати користь: вони можуть бути гарною підмогою в роботі маркетологів та HR-ів.
Класичні соціальні мережі

Вони призначені для всіх, не об'єднують користувачів по конкретному ознакою (професії, хобі, національності і т. Д.). У нашій країні на слуху дві соціальні мережі:

    Vk.com - нинішній лідер російськомовного сегмента. Аудиторія - переважно молодіжна. Вважається, що тут не пишуть (і не читають) довгих повідомлень.

    Odnoklassniki.ru - колишній лідер за кількістю користувачів. Аудиторія більш доросла.

При цьому на п'яти локальним лідерам настає лідер світової - Facebook.com. Хоча в порівнянні з першими двома кількість російськомовних користувачів невелика, особливість (і привабливість) Facebook полягає в бурхливому розвитку. Існує думка, що сьогодні тут більш «якісна» аудиторія: люди, у яких є знайомі за кордоном, часто подорожують, представники ЗМІ, інтернет-діячі, бізнесмени, які ведуть справи з закордонними компаніями і т. Д. Це далеко не кінець списку, але основні принципи роботи класичних соцмереж однакові.
Чим корисні?

Насамперед можливістю знайти цікавить кандидата і скласти про нього загальне уявлення (це, по суті, має бути першим кроком HR при роботі з мережами). Можна дізнатися інтереси, подивитися фотографії, ознайомитися з колом спілкування і т. Д. Джерелом більш корисною інформацією є список груп, в яких складається ваш «підопічний», і його активність у них. Отримання цієї інформації - питання часу і посидючості. При зборі інформація в цих соцмережах виникають три проблеми:

    Закриті групи. З ними все просто - в 90% випадків, якщо аккаунт не порожній, вам не відмовлять у прийнятті, хоча деколи достатньо назви групи, щоб зробити певні висновки.
    Акаунти, доступні тільки для друзів. Найпростіший спосіб переглянути профіль - стати другом, але для цього потрібне підтвердження від користувача, чого можна домогтися далеконе завжди. Втім, при бажанні переглянути такіеаккаунти не складає ніяких труднощів, наприклад, знаючи структуру посилань соціальної мережі і id людини. Тонни подібної інформації є в Інтернеті, але питання етичності такого підходу відкритий.
    Неможливість за допомогою пошуку виявити активність людини у всій мережі цілком. Вирішується шляхом ручного перебору, але якщо група велика, то це може стати сізіфовою працею, ірешенія проблеми поки немає.

Також корисним джерелом інформації може стати використання людиною конкретних додатків (і їх кількість). Сумніваюся, що варто брати на роботу людину, яка грає в масу таких «забав». У Facebook є досить розвинений функціонал трансляції в нього активності людини в Інтернеті (записи в блозі, твіттері і т. Д.), Так що він може стати корисним у плані «вся інформація в одному місці». Ще у нього є функція Like, сенс якої полягає в можливості схвалити контент (запис, коментар, фото, відео і т. Д.) Інших користувачів. Відповідно, ви можете побачити, що «лайкати» людина, і скласти про нього думку. Важливо звертати увагу і на те, коли людина проявляє активність: якщо він «гуляє» в мережі в робочий час, варто задуматися про доцільність його прийому в компанію.
Соціальні бізнес-мережі

Джерело інформації для менеджера з персоналу. Вони створені для ведення ділових дискусій, пошуку нових контактів, роботи та працівників. У Росії найбільш популярні такі соціальні мережі:

    LinkedIn.com - позиціонує себе як «мережа для пошуку і встановлення ділових контактів». Публіка тут ділова, але є один великий мінус - відсутність російськомовного інтерфейсу.

    Moikrug.ru - один із сервісів Яндекса, за своєю суттю аналог LinkedIn, на мій погляд, найбільш вдалий. Взагалі спочатку не позиціонувалася як мережа бізнес-спрямованості, але сьогодні вже на головній сторінці вас зустрічають посилання: вакансії, резюме, послуги і компанії.

Крім цього існують Professionali.ru, Plaxo та ін., Але для загального розуміння корисності бізнес-мереж цих прикладів вистачить.
Чим корисні?

Насамперед саме своєю бізнес-спрямованістю - після отримання інформації про людину на рівні «класики» (якщо хочете, первинного відбору), ці мережі дозволяють розкрити його професійні якості. Алгоритм збору даних приблизно такий:

    Сам профіль можна порівняти з тим, що кандидат пише в резюме (до речі, не сумніваюся, що в найближчому майбутньому резюме помруть як клас і будуть замінені такими профілями).
    Рекомендації - опція, що дозволяє радити фахівців. До рекомендацій варто ставитися за принципом «довіряй, але перевіряй» (втім, це стосується будь-якої інформації), тому що їх можна отримати, просто попросивши друзів «черкнути пару рядків».
    Запит відкликання про людину - щось на зразок строчки в резюме «поручителі», тільки онлайн.
    Групи - принцип той же, що і в класичних мережах, але групи сегментовані по бізнес-інтересам. Тут можна скласти враження про професійні якості людини.
    Події, в яких бере участь користувач. Раджу походити по посиланнях і уважно вивчити знайдене. Закритих акаунтів тут не існує, просто тому що вони суперечать самій ідеї мереж. До речі, в деяких з них є корисна функція, яку я називаю «крос-продаж». Вам показують список профайлів людей, яких зазвичай «переглядають разом з цим аккаунтом», тобто пропонують альтернативу, схожу за професійним навичкам.

Інші інтернет-джерела

Блоги (livejournal.com, diary.ru, blogspot.com, blog.ru, liveinternet.ru і т. Д.) Та мікроблоги (twitter, chikchirik, tumbler і т. Д.) Корисні з ряду причин:

    У них людина більш розкріпачена, бо навіть якщо він виклав посилання на свій блог в профілі соцмережі, використання ника створює ілюзорне відчуття анонімності. У блогах менше офіціозу і більше «живих» повідомлень.
    Блоги індексуються пошуковиками, тому можна з легкістю виявити сліди активності людини поза рамками його блогу. Наприклад, для цього можна використовувати сервіс ЯППБ (Яндекс пошук по блогах) - blogs.yandex.ru. Тисніть розширений пошук, заповнюйте поля і читайте, наприклад, коментарі вашого підопічного до інших блогам.

    Можна автоматично отримувати оповіщення про мережеву активність людей. У ЯППБ виберіть «RSS-потік за запитом ...» і внесіть його в свою RSS-стрічку. У Google.Alerts введіть цікавить вас запит (наприклад, ім'я людини) та адресу пошти, на яку хочете отримувати результати по ньому. Крім цього існує безліч платних і безкоштовних сервісів моніторингу в мережі.

Соцмережі дозволяють дізнатися про людину набагато більше, ніж резюме та співбесіди. Сьогодні користувачі дуже безтурботно ставляться до безпеки особистої інформації. Витративши мінімум зусиль, можна дізнатися, наприклад, де живе людина, коли буває вдома, який його достаток і т. Д. А адже використовувати ці дані можна по-різному. На Заході, до речі, про це вже замислюються, у нас немає - поки не вдарить перший грім, коли хреститися пізно. Крім того, соціальні мережі недостатньо використовуються саме в інтересах бізнесу, а конкретно - HR.

Чи знайомі вам менеджери з персоналу, які створили і розкрутили власну групу для цікавлять професіоналів? Навряд чи. Але ж можна зробити цю групу зручним джерелом пошуку співробітників. Тому в самому найближчому майбутньому нас чекають нові інструменти і досвід.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини topkinozal.com topreferat.com.kz torrent-film.online torgaw.ru torrentino.su torrent-hdfilm.ru tolko-soft.ru touch4games.ru transport.krasnogorsk.online travelson.ru