Для багатьох фахівців робота в представництві зі світовим ім'ям - це і висока зарплата, і можливості кар'єрного зростання, і шанс працювати і жити за кордоном, і відрядження по всьому світу.
Є до чого прагнути. Часто українському здобувачеві іноземний роботодавець представляється таким собі казковим клубком, який неодмінно покаже шлях до вершин професії, багатства, визнанню - кому чого більше хочеться. Однак, перш ніж взяти такий клубок в руки, треба згадати про те, які можуть виникнути нюанси в подальшій роботі, якщо твій шеф - іноземець.
У цьому плані варто розмежувати особливості роботи в представництві урядової, дипломатичної, соціальної організації і приватній фірмі. Як правило, установи, подібні ООН або Міжнародної організації з міграції, відрізняються тим, що мають не тільки чіткі посадові інструкції, а й приписи щодо дотримання робочої етики та інформаційної безпеки, яких слід неухильно дотримуватися. Дрес-код в таких компаніях чітко визначений, і питання про можливість його недотримання найчастіше просто не виникає.
Або, приміром, нерідко в подібних фірмах існує правило щодо електронного листування: жоден е-mail по робочих питаннях не відправляється без додаткового адресата в полі «копія». Безпосередній начальник або куратор певних питань може знайомитися з його змістом.
В українських компаніях таку «турботу» про колег зустрінеш нечасто. Це спосіб контролю співробітників, оскільки ніхто так не оберігає свій імідж і репутацію, як організації подібного роду. Якщо ви не готові до суворого контролю і точного виконання всіляких приписів, цей кар'єрний шлях не для вас. Такі ж суворі правила і обмеження існують і в багатьох представництвах великих корпорацій.
Втім, і робота в приватній фірмі, директором або власником якої є іноземець, може сильно відрізнятися. У європейців і американців чимало спільного у вимогах до роботи персоналу. А ось представники Туреччини, Єгипту, Ірану, Індії - інша справа. Вони швидше і простіше адаптуються до умов нашого життя щодо як законодавства, так і способів прискорення прийняття необхідних їм рішень - за рахунок уміння «домовлятися». Мотиви дій таких керівників українцям (нам) більш зрозумілі.
Ще одна відмінна особливість підприємців з цих країн - своєрідне ставлення до тимчасових рамок і даним обіцянкам. Потрібно бути готовим до того, що обумовлені терміни здачі проекту або, приміром, видачі зарплати можуть зміщуватися в часі і вплинути на це навряд чи можливо.
«У мене є досвід роботи з бізнесменами з Ірану, які вели проект на нашій території, - говорить Владислав Поплавський, топ-менеджер однієї з українських компаній. - Вони можуть обіцяти все, що завгодно, і навіть підписати договори. Але коли ти апелюєш до цих документів, намагаючись вирішити проблему в зв'язку з невиконанням зобов'язань або недотриманням обумовлених термінів, відповідь завжди одна: «Я ж обіцяв, значить, так і буде». А буде це через тиждень або через місяць, для них, мабуть, не так вже й важливо. Те, що через подібну невизначеності репутація компанії може постраждати, їх не турбує ».
Так само часто можна зустріти і відсутність чіткої фінансової дисципліни в представництвах «материнських» компаній Сходу в Україні. Тут і любов до економії (невисокі зарплати співробітників), і офіси невеликого розміру, зняті в суборенду, і зміна розміру сум, які планувалося витратити на проект в період його старту. «Доходить навіть до того, що якщо власникам бізнесу здається, ніби найняти місцевого, тим більше європейського, керівника для такого представництва дорого, - розповідає Ілля Войченко, співробітник туристичного агентства, - то директором стає один з акціонерів, щоб заощадити навіть невеликі гроші для« клану ».
В Україні існує працює чимало турецьких компаній, тому зупинимося детальніше на нюансах роботи під керівництвом керівника з Туреччини. Що ж відзначають багато фахівців, які вже мають досвід такої роботи?
Швидкий кар'єрний ріст
На самому початку роботи старт досить важкий - ненормований робочий день, неможливі запізнення, ніяких особистих справ в робочий час (навіть піти до лікаря на прийом досить проблематично). Зате, якщо людина себе зарекомендує, то, крім поваги і визнання заслуг, йому забезпечені швидке просування по службовій драбині і відчутне зростання зарплати. Правда, в основному в турецьких компаніях зарплата платиться «в конвертах» - чи погоджуватися на це, вирішувати вже самому працівнику. Головне - треба пам'ятати про те, що, якщо людина себе проявив, їм будуть дорожити і будуть намагатися утримати його, в тому числі стимулюючи матеріально.
Своєрідна мотивація співробітників
Із завидною частотою і регулярністю турецьке керівництво проводить зустрічі, на які збирає всіх співробітників. На цих «мітингах» вони захоплююче розповідають про успіхи, яких досягла компанія, про те, як зміцнилися або розширилися її позиції на ринку, а якщо ще трохи постаратися, то незабаром продукція компанії підкорить весь світ. Можливо, великого смислового навантаження ці виступі і не несуть, оскільки в них не повідомляється ніякої нової або важливої інформації, проте працівники зізнаються, що подібні зустрічі не просто мотивують краще працювати, а й пробуджують почуття гордості за компанію.
Командна взаємодія
Його принципи поширюються не тільки на роботу і розвинені настільки сильно, що навіть ходити на обід по одному не прийнято - або парами, або групою.
Гостинність
Цю особливість турецьких роботодавців повною мірою можна відчути у відрядженнях. Турки раді гостеві незалежно від його посади, щиро намагаються догодити і засмучуються, якщо чогось не передбачили. І якщо ви приїдете вдруге, то, швидше за все, все буде ідеально. Принаймні, турецька сторона дуже постарається, щоб було саме так.
Імпульсивність
З десяти прийнятих рішень вірних в підсумку може виявитися п'ять. Але головне - процес пошуку цих рішень, їх обговорення. Довгий обдумування і тривале прораховування варіантів турецькою стороною аж ніяк не вітаються.
Відсутність ієрархії
Нелегко працювати, часто не розуміючи в процесі роботи, хто твій безпосередній начальник. Все чітко знають лише про президента компанії і його заступниках. А нижче по службових сходах - чехарда і хаос. З одного боку, всі займаються всім, з іншого - важко знайти хоч одного конкретно відповідального за що-небудь. Якщо потрібно узгодити певний документ, можна не одну годину з'ясовувати, чия саме підпис має стояти під остаточним його текстом.
Раболіпство
Ставлення до топ-менеджерам у турецькій компанії для нас незвично. Рядові співробітники бачать у вищому керівництві мало божество. Наприклад, поширене навіть використання шанобливого доповнення до імені «бий» (наприклад, Ахмед-бей), що перекладається як «пан», «хазяїн».
В цілому знати особливості менталітету безпосереднього начальника корисно не тільки для побудови кар'єри, а й для того, щоб менше травмувати свою нервову систему. Особливо в ті моменти, коли підлеглий не розділяє думки керівника. Втім, є корпорації, в яких думка керівника не розділяти можна. Навіть якщо він просто порадив або висловив свою точку зору, виконується це неухильно. Саме так заведено в корейських компаніях.
Культ старшого (за віком або посадою) там незаперечний, як і жорстка дисципліна: запізнення на одну хвилину кваліфікується не як «всього лише», а як «на цілу» і карається штрафом. Щоб вийти в робочий час за межі офісу в особистих справах, необхідна письмова згода керівництва. З одного боку - тотальна дисципліна, з іншого - не завжди вистачає вміння розставляти пріоритети і раціонально використовувати робочий час.
«Корейці, на мій погляд, страждають нездоровим трудоголізмом, - вважає Марія Самсонюк, юрист корейської торгової компанії. - Вони справді надмірно багато працюють і в обідню перерву можуть поспати прямо на робочому місці, у кожного навіть є для цього спеціальна подушечка. Але вони люблять розпорошуватися на другорядні речі і часто подовгу просто винаходять велосипед. Здається, що йде напружена командна робота, але, схоже, не над тим, над чим дійсно варто було б ».
Командний дух у корейської компанії дуже важливий. Якщо ваш роботодавець буде корейцем, приготуйтеся до корпоративних заходів в офісі і на природі, як і до того, що прийняте рішення може не бути остаточним. Залежно від різних причин (в тому числі і від зміни думки вищестоящого керівництва), рішення можуть мінятися буквально зі швидкістю звуку. Тому в українському представництві корейської корпорації популярний анекдот, що став практично приказкою: «Солдат, не поспішай виконувати наказ, тому що може послідувати наказ« відставити ».
Цікаві взаємини бізнесменів України та Китаю. Багато українських бізнесменів ведуть справи з китайцями, але при цьому в Україні китайських компаній практично немає.
«Це пояснюється тим, що їх просто не пускають на ринок конкуренти, - відкрив секрет один із співвласників великої будівельної фірми. - Адже там, де є китайці, іншим робити вже нічого: китайці зроблять товар нітрохи не гірше, ніж хто-небудь інший, але при цьому в три рази дешевше ».
Що ж стосується роботи як в представництвах найбільших світових організацій, так і в українських офісах американських і європейських приватних фірм, то в ній є чимало спільних нюансів. Тому можна завчасно підготуватися до особливостей робочого процесу або всерйоз задуматися над тим, чи готові ви мінятися навіть заради роботи в іноземній компанії. Географічно Україна розташована в Східній Європі, але в менталітеті українця має чимало рис, значно відрізняють його від менталітету, наприклад, поляка, угорця, німця чи іншого європейця. До того ж не можна забувати і про те, що ще не так давно наша країна була однією з республік Радянського Союзу, де панували свої особливі закони і правила.
1. Зарплата
На співбесіді зазвичай піднімається питання про заробітну плату. Ви оголошуються бажану суму. Роботодавець згоден, вдарили по руках, і ви - в штаті. Не дивуйтеся, якщо зарплата виявиться менше обумовленої суми. Ніхто не хоче вас обдурити, просто, коли ми називаємо певну цифру, ми розраховуємо, що такі гроші ми і отримаємо на руки. А іноземець має на увазі загальну суму заробітної плати, з якої потім будуть відніматися різні податки, відрахування в пенсійний фонд та ін. Такий нюанс потрібно обумовлювати відразу на співбесіді. До речі, врахуйте, що якщо мова про зарплату ведуть європейці, озвучується бажана сума за місяць, а якщо американці - за рік.
2. ненормованість робочого дня
Багато українських компаній вже перейшли на таку систему роботи, коли 18.00 на годиннику зовсім не означає кінець робочого дня. Не будемо кривити душею: рідкісний співвітчизник не любить відкласти на післязавтра те, що можна зробити завтра. В європейських компаніях це зазвичай виключено. Якщо у фірми велике замовлення, працюють всі. Немає вихідних, немає закінчення робочого дня завидна. Всі зустрічі проводяться вдень, всі договори, документи, презентації готуються до пізнього вечора. Це робота на результат, на досягнення мети, а не заради зарплати або премії. Оскільки в таких компаніях проекти здійснюються один за іншим, а замовники частенько «стоять у черзі», то подібні аврали - звичайна справа.
«Буває, доводиться затримуватися на роботі і до двох, і до трьох годин ночі, - каже Роман Бадаліс, партнер німецької юридичної компанії. - Це не тому, що ми повільно чи погано працюємо, а тому, що клієнт для нас - найбільша цінність. Терміновість ж виконання роботи - одна з переваг, яке ми можемо запропонувати. Тому, коли над проектом працює команда, а тобі як керівнику потрібно все перевірити ще раз, прочитати, відкоригувати, робочий день практично перетворюється на робочі добу ».
3. Командна взаємодія
Вже давно великі українські компанії не з чуток знають, що таке team-building - заходи з метою згуртування колективу, досягнення командних цілей в строк. Так от, для кожної європейської чи американської компанії це не просто слова, не спосіб провести дозвілля, не привід для позачергового корпоративу. Для них це - спосіб життя. У таких фірмах ліва рука обов'язково знає, що робить права і навіть кожен її палець окремо, і навпаки, і робота здійснюється командно в прямому сенсі слова.
4. Статусність
Топ-менеджера-українця видно здалеку: він важливий і діловитий, він усюди поспішає і постійно зайнятий, спілкування рядових співробітників з ним практично неможливо, навіть якщо площа офісу не більше ста квадратних метрів. Нерідко він порядна бюрократ, навіть якщо зовсім молодий. «Закордонний» керівник незалежно від віку і статусу завжди готовий до діалогу з «молодшим за званням», часто вітає ініціативу «знизу» і не дозволяє собі ні снобістських замашок, ні поблажливих виразів на адресу співробітників. Рівність і братерство незалежно від посади - це про роботу в європейському представництві.
5. брендових
В одного з топ-менеджерів найбільшої неурядової організації, яка представлена в Києві, наручний годинник фірми Swatch. Щоб було всім зрозуміло, скажу: це недорогі наручний годинник, тому що Swatch не випускає мультибрендових моделей. Топ-менеджер носить такий годинник не тому, що не може собі дозволити дорогі. Можливо, вони йому просто подобаються або нагадують про щось хороше. Можливо, це подарунок дорогої людини - брата, матері, бабусі ... А хороший костюм для керівника-іноземця - це не той, який коштує не менше п'яти тисяч доларів, а той, який добре сидить.
6. Здоровий спосіб життя
Для американців це - пунктик. Точніше, важливий такий і величезний пункт. Людині непідготовленій може здатися, що вони схиблені на здоровому способі життя: кава без кофеїну, замість цукру цукрозамінник, паління - ні, ні, ні, пробіжок вранці перед роботою - так, так, так! І так не тільки в кіно, американці дійсно цим стурбовані. Взагалі всі начальники-іноземці ратують за здоровий спосіб життя: по-перше, це сприяє розвитку і росту компанії, так як здорова людина більш працездатний, ніж хворий, це очевидно. Що стосується курців, то некурящому не потрібно кожну годину або два робити перерву «на пару хвилин», з яких згодом складаються години робочого часу, витраченого марно. Вітчизняні ж керівники терпимі до подібних слабостей, оскільки самі частенько їм схильні.
Відокремити
Як би там не було, якщо ви плануєте працювати під безпосереднім керівництвом іноземного громадянина, варто пам'ятати про дві важливі речі. Перше: не можна не враховувати відмінності менталітетів. Національна приналежність диктує деякі правила і звички, які варто враховувати підлеглому, якщо він планує довго працювати під керівництвом конкретного іноземного керівника. І друге: незважаючи на всі тонкощі менталітету, кожна людина - індивідуальність, що володіє йому одному властивими особливостями. Знаючи перше і пам'ятаючи про друге, можна досягти будь-яких кар'єрних висот, чого ми вам і бажаємо.
Є до чого прагнути. Часто українському здобувачеві іноземний роботодавець представляється таким собі казковим клубком, який неодмінно покаже шлях до вершин професії, багатства, визнанню - кому чого більше хочеться. Однак, перш ніж взяти такий клубок в руки, треба згадати про те, які можуть виникнути нюанси в подальшій роботі, якщо твій шеф - іноземець.
У цьому плані варто розмежувати особливості роботи в представництві урядової, дипломатичної, соціальної організації і приватній фірмі. Як правило, установи, подібні ООН або Міжнародної організації з міграції, відрізняються тим, що мають не тільки чіткі посадові інструкції, а й приписи щодо дотримання робочої етики та інформаційної безпеки, яких слід неухильно дотримуватися. Дрес-код в таких компаніях чітко визначений, і питання про можливість його недотримання найчастіше просто не виникає.
Або, приміром, нерідко в подібних фірмах існує правило щодо електронного листування: жоден е-mail по робочих питаннях не відправляється без додаткового адресата в полі «копія». Безпосередній начальник або куратор певних питань може знайомитися з його змістом.
В українських компаніях таку «турботу» про колег зустрінеш нечасто. Це спосіб контролю співробітників, оскільки ніхто так не оберігає свій імідж і репутацію, як організації подібного роду. Якщо ви не готові до суворого контролю і точного виконання всіляких приписів, цей кар'єрний шлях не для вас. Такі ж суворі правила і обмеження існують і в багатьох представництвах великих корпорацій.
Втім, і робота в приватній фірмі, директором або власником якої є іноземець, може сильно відрізнятися. У європейців і американців чимало спільного у вимогах до роботи персоналу. А ось представники Туреччини, Єгипту, Ірану, Індії - інша справа. Вони швидше і простіше адаптуються до умов нашого життя щодо як законодавства, так і способів прискорення прийняття необхідних їм рішень - за рахунок уміння «домовлятися». Мотиви дій таких керівників українцям (нам) більш зрозумілі.
Ще одна відмінна особливість підприємців з цих країн - своєрідне ставлення до тимчасових рамок і даним обіцянкам. Потрібно бути готовим до того, що обумовлені терміни здачі проекту або, приміром, видачі зарплати можуть зміщуватися в часі і вплинути на це навряд чи можливо.
«У мене є досвід роботи з бізнесменами з Ірану, які вели проект на нашій території, - говорить Владислав Поплавський, топ-менеджер однієї з українських компаній. - Вони можуть обіцяти все, що завгодно, і навіть підписати договори. Але коли ти апелюєш до цих документів, намагаючись вирішити проблему в зв'язку з невиконанням зобов'язань або недотриманням обумовлених термінів, відповідь завжди одна: «Я ж обіцяв, значить, так і буде». А буде це через тиждень або через місяць, для них, мабуть, не так вже й важливо. Те, що через подібну невизначеності репутація компанії може постраждати, їх не турбує ».
Так само часто можна зустріти і відсутність чіткої фінансової дисципліни в представництвах «материнських» компаній Сходу в Україні. Тут і любов до економії (невисокі зарплати співробітників), і офіси невеликого розміру, зняті в суборенду, і зміна розміру сум, які планувалося витратити на проект в період його старту. «Доходить навіть до того, що якщо власникам бізнесу здається, ніби найняти місцевого, тим більше європейського, керівника для такого представництва дорого, - розповідає Ілля Войченко, співробітник туристичного агентства, - то директором стає один з акціонерів, щоб заощадити навіть невеликі гроші для« клану ».
В Україні існує працює чимало турецьких компаній, тому зупинимося детальніше на нюансах роботи під керівництвом керівника з Туреччини. Що ж відзначають багато фахівців, які вже мають досвід такої роботи?
Швидкий кар'єрний ріст
На самому початку роботи старт досить важкий - ненормований робочий день, неможливі запізнення, ніяких особистих справ в робочий час (навіть піти до лікаря на прийом досить проблематично). Зате, якщо людина себе зарекомендує, то, крім поваги і визнання заслуг, йому забезпечені швидке просування по службовій драбині і відчутне зростання зарплати. Правда, в основному в турецьких компаніях зарплата платиться «в конвертах» - чи погоджуватися на це, вирішувати вже самому працівнику. Головне - треба пам'ятати про те, що, якщо людина себе проявив, їм будуть дорожити і будуть намагатися утримати його, в тому числі стимулюючи матеріально.
Своєрідна мотивація співробітників
Із завидною частотою і регулярністю турецьке керівництво проводить зустрічі, на які збирає всіх співробітників. На цих «мітингах» вони захоплююче розповідають про успіхи, яких досягла компанія, про те, як зміцнилися або розширилися її позиції на ринку, а якщо ще трохи постаратися, то незабаром продукція компанії підкорить весь світ. Можливо, великого смислового навантаження ці виступі і не несуть, оскільки в них не повідомляється ніякої нової або важливої інформації, проте працівники зізнаються, що подібні зустрічі не просто мотивують краще працювати, а й пробуджують почуття гордості за компанію.
Командна взаємодія
Його принципи поширюються не тільки на роботу і розвинені настільки сильно, що навіть ходити на обід по одному не прийнято - або парами, або групою.
Гостинність
Цю особливість турецьких роботодавців повною мірою можна відчути у відрядженнях. Турки раді гостеві незалежно від його посади, щиро намагаються догодити і засмучуються, якщо чогось не передбачили. І якщо ви приїдете вдруге, то, швидше за все, все буде ідеально. Принаймні, турецька сторона дуже постарається, щоб було саме так.
Імпульсивність
З десяти прийнятих рішень вірних в підсумку може виявитися п'ять. Але головне - процес пошуку цих рішень, їх обговорення. Довгий обдумування і тривале прораховування варіантів турецькою стороною аж ніяк не вітаються.
Відсутність ієрархії
Нелегко працювати, часто не розуміючи в процесі роботи, хто твій безпосередній начальник. Все чітко знають лише про президента компанії і його заступниках. А нижче по службових сходах - чехарда і хаос. З одного боку, всі займаються всім, з іншого - важко знайти хоч одного конкретно відповідального за що-небудь. Якщо потрібно узгодити певний документ, можна не одну годину з'ясовувати, чия саме підпис має стояти під остаточним його текстом.
Раболіпство
Ставлення до топ-менеджерам у турецькій компанії для нас незвично. Рядові співробітники бачать у вищому керівництві мало божество. Наприклад, поширене навіть використання шанобливого доповнення до імені «бий» (наприклад, Ахмед-бей), що перекладається як «пан», «хазяїн».
В цілому знати особливості менталітету безпосереднього начальника корисно не тільки для побудови кар'єри, а й для того, щоб менше травмувати свою нервову систему. Особливо в ті моменти, коли підлеглий не розділяє думки керівника. Втім, є корпорації, в яких думка керівника не розділяти можна. Навіть якщо він просто порадив або висловив свою точку зору, виконується це неухильно. Саме так заведено в корейських компаніях.
Культ старшого (за віком або посадою) там незаперечний, як і жорстка дисципліна: запізнення на одну хвилину кваліфікується не як «всього лише», а як «на цілу» і карається штрафом. Щоб вийти в робочий час за межі офісу в особистих справах, необхідна письмова згода керівництва. З одного боку - тотальна дисципліна, з іншого - не завжди вистачає вміння розставляти пріоритети і раціонально використовувати робочий час.
«Корейці, на мій погляд, страждають нездоровим трудоголізмом, - вважає Марія Самсонюк, юрист корейської торгової компанії. - Вони справді надмірно багато працюють і в обідню перерву можуть поспати прямо на робочому місці, у кожного навіть є для цього спеціальна подушечка. Але вони люблять розпорошуватися на другорядні речі і часто подовгу просто винаходять велосипед. Здається, що йде напружена командна робота, але, схоже, не над тим, над чим дійсно варто було б ».
Командний дух у корейської компанії дуже важливий. Якщо ваш роботодавець буде корейцем, приготуйтеся до корпоративних заходів в офісі і на природі, як і до того, що прийняте рішення може не бути остаточним. Залежно від різних причин (в тому числі і від зміни думки вищестоящого керівництва), рішення можуть мінятися буквально зі швидкістю звуку. Тому в українському представництві корейської корпорації популярний анекдот, що став практично приказкою: «Солдат, не поспішай виконувати наказ, тому що може послідувати наказ« відставити ».
Цікаві взаємини бізнесменів України та Китаю. Багато українських бізнесменів ведуть справи з китайцями, але при цьому в Україні китайських компаній практично немає.
«Це пояснюється тим, що їх просто не пускають на ринок конкуренти, - відкрив секрет один із співвласників великої будівельної фірми. - Адже там, де є китайці, іншим робити вже нічого: китайці зроблять товар нітрохи не гірше, ніж хто-небудь інший, але при цьому в три рази дешевше ».
Що ж стосується роботи як в представництвах найбільших світових організацій, так і в українських офісах американських і європейських приватних фірм, то в ній є чимало спільних нюансів. Тому можна завчасно підготуватися до особливостей робочого процесу або всерйоз задуматися над тим, чи готові ви мінятися навіть заради роботи в іноземній компанії. Географічно Україна розташована в Східній Європі, але в менталітеті українця має чимало рис, значно відрізняють його від менталітету, наприклад, поляка, угорця, німця чи іншого європейця. До того ж не можна забувати і про те, що ще не так давно наша країна була однією з республік Радянського Союзу, де панували свої особливі закони і правила.
1. Зарплата
На співбесіді зазвичай піднімається питання про заробітну плату. Ви оголошуються бажану суму. Роботодавець згоден, вдарили по руках, і ви - в штаті. Не дивуйтеся, якщо зарплата виявиться менше обумовленої суми. Ніхто не хоче вас обдурити, просто, коли ми називаємо певну цифру, ми розраховуємо, що такі гроші ми і отримаємо на руки. А іноземець має на увазі загальну суму заробітної плати, з якої потім будуть відніматися різні податки, відрахування в пенсійний фонд та ін. Такий нюанс потрібно обумовлювати відразу на співбесіді. До речі, врахуйте, що якщо мова про зарплату ведуть європейці, озвучується бажана сума за місяць, а якщо американці - за рік.
2. ненормованість робочого дня
Багато українських компаній вже перейшли на таку систему роботи, коли 18.00 на годиннику зовсім не означає кінець робочого дня. Не будемо кривити душею: рідкісний співвітчизник не любить відкласти на післязавтра те, що можна зробити завтра. В європейських компаніях це зазвичай виключено. Якщо у фірми велике замовлення, працюють всі. Немає вихідних, немає закінчення робочого дня завидна. Всі зустрічі проводяться вдень, всі договори, документи, презентації готуються до пізнього вечора. Це робота на результат, на досягнення мети, а не заради зарплати або премії. Оскільки в таких компаніях проекти здійснюються один за іншим, а замовники частенько «стоять у черзі», то подібні аврали - звичайна справа.
«Буває, доводиться затримуватися на роботі і до двох, і до трьох годин ночі, - каже Роман Бадаліс, партнер німецької юридичної компанії. - Це не тому, що ми повільно чи погано працюємо, а тому, що клієнт для нас - найбільша цінність. Терміновість ж виконання роботи - одна з переваг, яке ми можемо запропонувати. Тому, коли над проектом працює команда, а тобі як керівнику потрібно все перевірити ще раз, прочитати, відкоригувати, робочий день практично перетворюється на робочі добу ».
3. Командна взаємодія
Вже давно великі українські компанії не з чуток знають, що таке team-building - заходи з метою згуртування колективу, досягнення командних цілей в строк. Так от, для кожної європейської чи американської компанії це не просто слова, не спосіб провести дозвілля, не привід для позачергового корпоративу. Для них це - спосіб життя. У таких фірмах ліва рука обов'язково знає, що робить права і навіть кожен її палець окремо, і навпаки, і робота здійснюється командно в прямому сенсі слова.
4. Статусність
Топ-менеджера-українця видно здалеку: він важливий і діловитий, він усюди поспішає і постійно зайнятий, спілкування рядових співробітників з ним практично неможливо, навіть якщо площа офісу не більше ста квадратних метрів. Нерідко він порядна бюрократ, навіть якщо зовсім молодий. «Закордонний» керівник незалежно від віку і статусу завжди готовий до діалогу з «молодшим за званням», часто вітає ініціативу «знизу» і не дозволяє собі ні снобістських замашок, ні поблажливих виразів на адресу співробітників. Рівність і братерство незалежно від посади - це про роботу в європейському представництві.
5. брендових
В одного з топ-менеджерів найбільшої неурядової організації, яка представлена в Києві, наручний годинник фірми Swatch. Щоб було всім зрозуміло, скажу: це недорогі наручний годинник, тому що Swatch не випускає мультибрендових моделей. Топ-менеджер носить такий годинник не тому, що не може собі дозволити дорогі. Можливо, вони йому просто подобаються або нагадують про щось хороше. Можливо, це подарунок дорогої людини - брата, матері, бабусі ... А хороший костюм для керівника-іноземця - це не той, який коштує не менше п'яти тисяч доларів, а той, який добре сидить.
6. Здоровий спосіб життя
Для американців це - пунктик. Точніше, важливий такий і величезний пункт. Людині непідготовленій може здатися, що вони схиблені на здоровому способі життя: кава без кофеїну, замість цукру цукрозамінник, паління - ні, ні, ні, пробіжок вранці перед роботою - так, так, так! І так не тільки в кіно, американці дійсно цим стурбовані. Взагалі всі начальники-іноземці ратують за здоровий спосіб життя: по-перше, це сприяє розвитку і росту компанії, так як здорова людина більш працездатний, ніж хворий, це очевидно. Що стосується курців, то некурящому не потрібно кожну годину або два робити перерву «на пару хвилин», з яких згодом складаються години робочого часу, витраченого марно. Вітчизняні ж керівники терпимі до подібних слабостей, оскільки самі частенько їм схильні.
Відокремити
Як би там не було, якщо ви плануєте працювати під безпосереднім керівництвом іноземного громадянина, варто пам'ятати про дві важливі речі. Перше: не можна не враховувати відмінності менталітетів. Національна приналежність диктує деякі правила і звички, які варто враховувати підлеглому, якщо він планує довго працювати під керівництвом конкретного іноземного керівника. І друге: незважаючи на всі тонкощі менталітету, кожна людина - індивідуальність, що володіє йому одному властивими особливостями. Знаючи перше і пам'ятаючи про друге, можна досягти будь-яких кар'єрних висот, чого ми вам і бажаємо.
No comments:
Post a Comment