У тренерському середовищі не прийнято говорити про невдачі. Люди, які надихають інших на успіх, постійний розвиток і вдосконалення, неохоче визнають і обговорюють вголос власні проблеми.
З настанням нових реалій ситуація змінюється, і фраза «у нас немає замовлень» для тренерів і консультантів стає, на жаль, чимось буденним. Самі тренери з сумом згадують минулі часи, коли замовниками був заброньований мало не кожен день на кілька місяців вперед, такою була затребуваність корпоративного навчання ще зовсім недавно.
Криза внесла свої корективи
Спад економічної активності, фінансові труднощі, скорочення штату ... Тільки дуже небагато компаній можуть дозволити собі вкладати гроші в ресурс, «який вирішує все», тому корпоративне навчання різко пішло на спад і сьогодні не є для багатьох компаній предметом першої необхідності. Швидше навпаки, для абсолютної більшості тренінг став недозволеною за теперішніх часів розкішшю. «Ми працюємо в режимі швидкої допомоги, нас викликають тоді, коли стає зовсім вже несила, коли самі не справляються або не знають, що робити далі», - останнім часом не раз доводиться переконуватися в справедливості цієї фрази бізнес-тренерів і консультантів.
Як наслідок, пішла, в першу чергу, планомірність і системність навчання. Це й зрозуміло: питання стабільної виплати зарплати, збереження провідних співробітників, оптимізації структури в цілому куди більш актуальні нині. Заглядати далеко вперед мало хто наважується. Крім того, залишається незадіяним напрацьований роками досвід з розвитку керівників і персоналу. Ейчари, тренінг-менеджери, корпоративні тренери нерідко залишаються не при справах. Можна тільки уявити, скількох зусиль коштувало запустити маховик безперервного корпоративного навчання! На жаль, поки він чи призупинений, або обертається ледве-ледве.
Споживач став більш вимогливим
Однак у нинішній ситуації є й чимало позитивних моментів. Як відзначають експерти ринку тренінгу і консалтингу, сьогодні замовники корпоративних програм ставлять в основу насамперед результативність навчання. Канули в лету розважальні шоу, коли під етикеткою «тренінг» проводилися всілякі заходи, розраховані виключно на гру, азарт і гумор, а здоровий глузд відходив на другий план. Тренінги не проводяться про запас або тільки для виконання плану і витрачання бюджету на навчання. Та й ціну «всезнаючим гуру від бізнесу», як і артистам естради, тепер диктує споживач їх послуг. У цьому, напевно, є раціональне зерно.
А раз вимоги замовників зросли, то тренінгові компанії змушені пропонувати виключно високоефективні інструменти для вирішення злободенних стратегічних і тактичних бізнес-задач - оптимізації управлінських процесів, зниження витрат, підвищення продуктивності праці.
Відзначається інтерес до відносно свіжим темам - тренінгам з повернення дебіторської заборгованості, управлінню кредитами, стратегічним змінам, ризик-менеджменту, жорстких переговорів, антистрес.
Ринок очищається
Провайдерам тренінгових, консалтингових та інших освітніх послуг доводиться шукати нові форми навчання і грунтовно дбати про якість своєї роботи. Не всі бізнес-тренери до цього готові - ще не так давно гроші на корпоративне навчання текли широкою рікою, і були серед тренерів такі «многостаночники», які бралися за те, в чому вони некомпетентні.
Воістину нині настав час, коли ті, хто навчав і навчає інших будувати успішний бізнес, сам змушений вирішувати (тепер уже для себе) аналогічні завдання, користуватися своїми ж технологіями, на собі перевіряти свої рекомендації. Сьогодні замовник не хоче ризикувати і тому звертається до тих, хто добре себе зарекомендував, має високу репутацію. Ринок очищається ...
Переорієнтація компаній на внутрішні ресурси
Практичність і швидке післятренінговий впровадження готових рішень, отриманих за короткий час (найчастіше день або навіть півдня), - саме це цінують сьогодні споживачі. Відрадно, що тренінгові технології дуже активно нині використовуються в управлінських «штабах» для діагностики тих чи інших проблем самих компаній. Багато керівників навіть хочуть навчитися самостійно проводити ті ж модераційна сесії, адже швидкість і професіоналізм у прийнятті управлінських рішень архіважливо в умовах кризи.
Тренери, звичайно, з побоюванням спостерігають тенденцію, при якій відбувається переорієнтація компаній на власні внутрішні ресурси в навчанні та розвитку співробітників. Для них-то обсяг роботи зменшується, і де гарантії, що той, хто знає (та й чи знає?), Зуміє ці знання передати іншим? Адже відомо, що хороший спортсмен - це не обов'язково відмінний тренер, а з гарного актора не завжди виходить геніальний режисер.
Але є шанс, що з часом така ситуація позитивно позначиться на всьому ринку бізнес-освіти, бо критична маса тих, хто розуміє значимість навчання для вдосконалення себе і своїх підлеглих, зростатиме. А значить, ринок стане більш цивілізованим, здоровим. «Впарити» неякісний тренінг-продукт буде вже складніше, тому що ринок отримає "щеплення" від сумнівних освітніх послуг.
Відкриті тренінги набирають обертів
А для відкритих тренінгів (для всіх бажаючих) нинішній час має особливе значення, цей ринок помітно розвивається. З одного боку, у тих, хто хотів би вчитися (а деякі спеціально йдуть вчитися в період «затишшя», інвестуючи в своє майбутнє), зараз багато можливостей. Ціни знизилися (або, незважаючи на інфляцію, що не підвищуються), компанії пропонують багато нових варіантів навчання, поетапну оплату послуг ... А різноманіття тематики навчальних програм просто вражає! Кожен день пропонуються якісь нові підходи в розкритті здібностей і талантів. Вчать, наприклад, навіть на цвяхах лежати і по гарячому вугіллю босоніж бігати.
Пропозицій багато, важливо не помилитися
З іншого боку, в цьому різноманітті легко помилитися, особливо недосвідченому споживачеві. З цієї причини настійно рекомендую: намагайтеся отримати якомога більше інформації до того, як приймете рішення. Шукайте можливість попередньо "випробувати" тренінг на собі. Багато тренінг-компаній та навчальні центри організовують сьогодні серії безкоштовних презентацій та майстер-класів. Скориставшись цим, можна заощадити і гроші, і час, а в підсумку - отримати хороший результат навчання.
Виходить, що криза дає можливість всім - і виробникам, і споживачам освітніх послуг - не на словах, а на ділі допомогти один одному стати сильніше і успішніше в цей нелегкий час.
З настанням нових реалій ситуація змінюється, і фраза «у нас немає замовлень» для тренерів і консультантів стає, на жаль, чимось буденним. Самі тренери з сумом згадують минулі часи, коли замовниками був заброньований мало не кожен день на кілька місяців вперед, такою була затребуваність корпоративного навчання ще зовсім недавно.
Криза внесла свої корективи
Спад економічної активності, фінансові труднощі, скорочення штату ... Тільки дуже небагато компаній можуть дозволити собі вкладати гроші в ресурс, «який вирішує все», тому корпоративне навчання різко пішло на спад і сьогодні не є для багатьох компаній предметом першої необхідності. Швидше навпаки, для абсолютної більшості тренінг став недозволеною за теперішніх часів розкішшю. «Ми працюємо в режимі швидкої допомоги, нас викликають тоді, коли стає зовсім вже несила, коли самі не справляються або не знають, що робити далі», - останнім часом не раз доводиться переконуватися в справедливості цієї фрази бізнес-тренерів і консультантів.
Як наслідок, пішла, в першу чергу, планомірність і системність навчання. Це й зрозуміло: питання стабільної виплати зарплати, збереження провідних співробітників, оптимізації структури в цілому куди більш актуальні нині. Заглядати далеко вперед мало хто наважується. Крім того, залишається незадіяним напрацьований роками досвід з розвитку керівників і персоналу. Ейчари, тренінг-менеджери, корпоративні тренери нерідко залишаються не при справах. Можна тільки уявити, скількох зусиль коштувало запустити маховик безперервного корпоративного навчання! На жаль, поки він чи призупинений, або обертається ледве-ледве.
Споживач став більш вимогливим
Однак у нинішній ситуації є й чимало позитивних моментів. Як відзначають експерти ринку тренінгу і консалтингу, сьогодні замовники корпоративних програм ставлять в основу насамперед результативність навчання. Канули в лету розважальні шоу, коли під етикеткою «тренінг» проводилися всілякі заходи, розраховані виключно на гру, азарт і гумор, а здоровий глузд відходив на другий план. Тренінги не проводяться про запас або тільки для виконання плану і витрачання бюджету на навчання. Та й ціну «всезнаючим гуру від бізнесу», як і артистам естради, тепер диктує споживач їх послуг. У цьому, напевно, є раціональне зерно.
А раз вимоги замовників зросли, то тренінгові компанії змушені пропонувати виключно високоефективні інструменти для вирішення злободенних стратегічних і тактичних бізнес-задач - оптимізації управлінських процесів, зниження витрат, підвищення продуктивності праці.
Відзначається інтерес до відносно свіжим темам - тренінгам з повернення дебіторської заборгованості, управлінню кредитами, стратегічним змінам, ризик-менеджменту, жорстких переговорів, антистрес.
Ринок очищається
Провайдерам тренінгових, консалтингових та інших освітніх послуг доводиться шукати нові форми навчання і грунтовно дбати про якість своєї роботи. Не всі бізнес-тренери до цього готові - ще не так давно гроші на корпоративне навчання текли широкою рікою, і були серед тренерів такі «многостаночники», які бралися за те, в чому вони некомпетентні.
Воістину нині настав час, коли ті, хто навчав і навчає інших будувати успішний бізнес, сам змушений вирішувати (тепер уже для себе) аналогічні завдання, користуватися своїми ж технологіями, на собі перевіряти свої рекомендації. Сьогодні замовник не хоче ризикувати і тому звертається до тих, хто добре себе зарекомендував, має високу репутацію. Ринок очищається ...
Переорієнтація компаній на внутрішні ресурси
Практичність і швидке післятренінговий впровадження готових рішень, отриманих за короткий час (найчастіше день або навіть півдня), - саме це цінують сьогодні споживачі. Відрадно, що тренінгові технології дуже активно нині використовуються в управлінських «штабах» для діагностики тих чи інших проблем самих компаній. Багато керівників навіть хочуть навчитися самостійно проводити ті ж модераційна сесії, адже швидкість і професіоналізм у прийнятті управлінських рішень архіважливо в умовах кризи.
Тренери, звичайно, з побоюванням спостерігають тенденцію, при якій відбувається переорієнтація компаній на власні внутрішні ресурси в навчанні та розвитку співробітників. Для них-то обсяг роботи зменшується, і де гарантії, що той, хто знає (та й чи знає?), Зуміє ці знання передати іншим? Адже відомо, що хороший спортсмен - це не обов'язково відмінний тренер, а з гарного актора не завжди виходить геніальний режисер.
Але є шанс, що з часом така ситуація позитивно позначиться на всьому ринку бізнес-освіти, бо критична маса тих, хто розуміє значимість навчання для вдосконалення себе і своїх підлеглих, зростатиме. А значить, ринок стане більш цивілізованим, здоровим. «Впарити» неякісний тренінг-продукт буде вже складніше, тому що ринок отримає "щеплення" від сумнівних освітніх послуг.
Відкриті тренінги набирають обертів
А для відкритих тренінгів (для всіх бажаючих) нинішній час має особливе значення, цей ринок помітно розвивається. З одного боку, у тих, хто хотів би вчитися (а деякі спеціально йдуть вчитися в період «затишшя», інвестуючи в своє майбутнє), зараз багато можливостей. Ціни знизилися (або, незважаючи на інфляцію, що не підвищуються), компанії пропонують багато нових варіантів навчання, поетапну оплату послуг ... А різноманіття тематики навчальних програм просто вражає! Кожен день пропонуються якісь нові підходи в розкритті здібностей і талантів. Вчать, наприклад, навіть на цвяхах лежати і по гарячому вугіллю босоніж бігати.
Пропозицій багато, важливо не помилитися
З іншого боку, в цьому різноманітті легко помилитися, особливо недосвідченому споживачеві. З цієї причини настійно рекомендую: намагайтеся отримати якомога більше інформації до того, як приймете рішення. Шукайте можливість попередньо "випробувати" тренінг на собі. Багато тренінг-компаній та навчальні центри організовують сьогодні серії безкоштовних презентацій та майстер-класів. Скориставшись цим, можна заощадити і гроші, і час, а в підсумку - отримати хороший результат навчання.
Виходить, що криза дає можливість всім - і виробникам, і споживачам освітніх послуг - не на словах, а на ділі допомогти один одному стати сильніше і успішніше в цей нелегкий час.
No comments:
Post a Comment