Якщо ви прийняли рішення примкнути до креативної економіки і стати частиною телебачення, то вам буде цікаво дізнатися деякі особливості роботи в цій сфері - а саме, які якості потрібні ТВ-фахівця.
В якості ілюстрації візьмемо результати нещодавно проведеного дослідження корпоративної культури, лояльності та задоволеності персоналу телеканалу СТБ, проведеного шляхом анонімного анкетування.
Бажання вчитися
Перша особливість пов'язана з ситуацією саме на українському телебаченні. У нашій країні багато телеканалів, які продовжують зростати кількісно, і не так багато - фахівців-телевізійників. На всіх не вистачає. Тому людей або переманюють, або ростять своїх. Це означає, що співробітнику ТВ потрібно, по-перше, хотіти вчитися; по-друге, бути готовим до того, що поруч з тобою виявиться зелений новачок (але з потенціалом, адже перед тим, як взяти людину на роботу, з ним проводять кілька етапів співбесіди).
У зв'язку з цією особливістю (і з творчим характеторм колективів), на телебаченні присутня підвищена плинність кадрів - до 30%. На нашому каналі цього року «текучка» склала 10%.
Розуміння того, що це творчість на службі бізнесу
Друга особливість пов'язана з тим, що телебачення - це одночасно творчість і бізнес. І творчих фахівців в телекомпаніях більше, ніж адміністраторів і «обслуговуючого персоналу». Відповідно, отримуємо творчий, апріорі більш емоційний і конфліктний, колектив. Який не можна загнати в строгий регламент. При цьому робота відбувається в умовах ресурсних та юридичних обмежень, а також бізнес-завдань.
Укупі з тим, що об'єктивної оцінки творчості не існує (Creative Quotient на відміну від Intellect Quotient, IQ, поки так і не створений), то це ставить в особливе становище керівництво телеканалів, як вища, так і середня.
Щоб обмежує керівництво не виявилося в положенні «тиранів», що не спсобних оцінити творчий порив, їх рішенням повинні довіряти. Наприклад, 73% співробітників СТБ сказали, що довіряють рішенням вищого керівництва.
Засобом проти «вкусовщини» на телебаченні є рейтинги: щоденне вимірювання зовнішньої компанією кількості глядачів, які подивилися ту чи іншу телепрограму. Рейтинги можуть служити якоїсь об'єктивною оцінкою і виступати третейським суддею у можливих творчих суперечках на ТБ.
Дуалізм бізнесу і творчості, виражається у відповідях на питання: «Що для вас є найбільш цінним у роботі на СТБ?»: На першому місці (45% респондентів відзначили цей фактор) - цікавість роботи; на другому (41% відзначили) - перспективність, престижність телеканалу.
Витримка
Третя особливість телебачення в тому, що це велике колективне виробництво. Тобто концентрація творчих людей-творців досить висока. Які повинні домовлятися між собою. Так що, якщо ви хочете йти на ТБ, запасайтеся спокоєм і бажанням йти на компроміс. А також достатнім самоконтролем, щоб не перевести творчий конфлікт в особистісний. Наприклад, 76% співробітників СТБ оцінюють психологічний клімат на каналі як позитивний, а хороші дружні відносини в колективі є ключовим фактором лояльності до телеканалу (40% респондентів відзначили це як важливий фактор).
Уміння спілкуватися і аргументувати
Четверта особливість телебачення - в інноваційності даного виробництва. Кожного разу ми вирішуємо завдання по-новому, кожна нова передача - це вперше створюваний продукт. Звичайно, є рамки жанру чи формату, є правила драматургії, але все одно це не конвеєр. Таким чином, підвищується значення вміння аргументувати: донести до колег і пояснити, чому потрібно робити так чи інакше. На ТБ взагалі доводиться багато спілкуватися, тому мовчунам і интровертам тут доведеться важкувато. «Спілкування» - воно від слова спільність, загальні цінності. За оцінками респондентів, домінуючим типом корпоративної культури на СТБ є «Належність». Основні цінності цього типу культури: «я - частина команди», «мені важливі довірчі відносини», «я прагну до досягнення командного результату».
Динамічність
Іншими словами, вміння швидко проявити ті здібності, яких вимагає ситуація, перебудувати лінію поведінки або звичний стереотип для того, щоб вирішити нову, складну задачу. ТВ - дуже динамічне виробництво, як кажуть, «потрібно бігти з усіх ніг, щоб тільки залишатися на місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти вдвічі швидше».
Будь телеканал прагне створити особливе середовище, в якій буде сповна реалізовуватися творчий потенціал його співробітників. Якщо вас не лякають описані вище особливості, і ви відчуваєте, що вони вам навіть подобаються, пробуйте себе на телебаченні, тільки - на справжньому телебаченні. Ви отримаєте цікаву роботу, яка сповна компенсує всі «особливості».
PS Рівень задоволеності співробітників роботою на телеканалі СТБ - 78%.
В якості ілюстрації візьмемо результати нещодавно проведеного дослідження корпоративної культури, лояльності та задоволеності персоналу телеканалу СТБ, проведеного шляхом анонімного анкетування.
Бажання вчитися
Перша особливість пов'язана з ситуацією саме на українському телебаченні. У нашій країні багато телеканалів, які продовжують зростати кількісно, і не так багато - фахівців-телевізійників. На всіх не вистачає. Тому людей або переманюють, або ростять своїх. Це означає, що співробітнику ТВ потрібно, по-перше, хотіти вчитися; по-друге, бути готовим до того, що поруч з тобою виявиться зелений новачок (але з потенціалом, адже перед тим, як взяти людину на роботу, з ним проводять кілька етапів співбесіди).
У зв'язку з цією особливістю (і з творчим характеторм колективів), на телебаченні присутня підвищена плинність кадрів - до 30%. На нашому каналі цього року «текучка» склала 10%.
Розуміння того, що це творчість на службі бізнесу
Друга особливість пов'язана з тим, що телебачення - це одночасно творчість і бізнес. І творчих фахівців в телекомпаніях більше, ніж адміністраторів і «обслуговуючого персоналу». Відповідно, отримуємо творчий, апріорі більш емоційний і конфліктний, колектив. Який не можна загнати в строгий регламент. При цьому робота відбувається в умовах ресурсних та юридичних обмежень, а також бізнес-завдань.
Укупі з тим, що об'єктивної оцінки творчості не існує (Creative Quotient на відміну від Intellect Quotient, IQ, поки так і не створений), то це ставить в особливе становище керівництво телеканалів, як вища, так і середня.
Щоб обмежує керівництво не виявилося в положенні «тиранів», що не спсобних оцінити творчий порив, їх рішенням повинні довіряти. Наприклад, 73% співробітників СТБ сказали, що довіряють рішенням вищого керівництва.
Засобом проти «вкусовщини» на телебаченні є рейтинги: щоденне вимірювання зовнішньої компанією кількості глядачів, які подивилися ту чи іншу телепрограму. Рейтинги можуть служити якоїсь об'єктивною оцінкою і виступати третейським суддею у можливих творчих суперечках на ТБ.
Дуалізм бізнесу і творчості, виражається у відповідях на питання: «Що для вас є найбільш цінним у роботі на СТБ?»: На першому місці (45% респондентів відзначили цей фактор) - цікавість роботи; на другому (41% відзначили) - перспективність, престижність телеканалу.
Витримка
Третя особливість телебачення в тому, що це велике колективне виробництво. Тобто концентрація творчих людей-творців досить висока. Які повинні домовлятися між собою. Так що, якщо ви хочете йти на ТБ, запасайтеся спокоєм і бажанням йти на компроміс. А також достатнім самоконтролем, щоб не перевести творчий конфлікт в особистісний. Наприклад, 76% співробітників СТБ оцінюють психологічний клімат на каналі як позитивний, а хороші дружні відносини в колективі є ключовим фактором лояльності до телеканалу (40% респондентів відзначили це як важливий фактор).
Уміння спілкуватися і аргументувати
Четверта особливість телебачення - в інноваційності даного виробництва. Кожного разу ми вирішуємо завдання по-новому, кожна нова передача - це вперше створюваний продукт. Звичайно, є рамки жанру чи формату, є правила драматургії, але все одно це не конвеєр. Таким чином, підвищується значення вміння аргументувати: донести до колег і пояснити, чому потрібно робити так чи інакше. На ТБ взагалі доводиться багато спілкуватися, тому мовчунам і интровертам тут доведеться важкувато. «Спілкування» - воно від слова спільність, загальні цінності. За оцінками респондентів, домінуючим типом корпоративної культури на СТБ є «Належність». Основні цінності цього типу культури: «я - частина команди», «мені важливі довірчі відносини», «я прагну до досягнення командного результату».
Динамічність
Іншими словами, вміння швидко проявити ті здібності, яких вимагає ситуація, перебудувати лінію поведінки або звичний стереотип для того, щоб вирішити нову, складну задачу. ТВ - дуже динамічне виробництво, як кажуть, «потрібно бігти з усіх ніг, щоб тільки залишатися на місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти вдвічі швидше».
Будь телеканал прагне створити особливе середовище, в якій буде сповна реалізовуватися творчий потенціал його співробітників. Якщо вас не лякають описані вище особливості, і ви відчуваєте, що вони вам навіть подобаються, пробуйте себе на телебаченні, тільки - на справжньому телебаченні. Ви отримаєте цікаву роботу, яка сповна компенсує всі «особливості».
PS Рівень задоволеності співробітників роботою на телеканалі СТБ - 78%.
No comments:
Post a Comment